V tomto zimním období se i ve školce potýkáme se spoustou dětských onemocnění, nachlazení a viróz. Proto jsme se našimi předškoláky rozhodli zjistit, jak tomu předejít a zjistit, co našemu zdraví nejvíc prospívá.
Nejprve se děti s vlastním tělem musely seznámit, uvědomit si jeho jednotlivé části a funkce. K tomu jsme využili různé hry, skládací kostru ve skutečné velikosti, interaktivní tabuli a další speciální pomůcky – pomocí stetoskopu jsme poslouchali vlastní srdíčka :-). Následně se děti učily spolupracovat, a to při obkreslování sebe sama, byla nutná dohoda na
jednotlivých úkolech. Nakonec se nám podařilo vytvořit tři modelové postavy, na kterých jsme (spolu)pracovali všichni. Poté následovala zdánlivě jednoduchá otázka „co znamená být zdravý?“. Odpovědí a nápadů měly děti spoustu, využili jsme zde metodický materiál projektu „Zdravá pětka“. Pomocí pěti kamarádů jsme si poslechli příběhy Zdravé pětky, třídili potraviny, plnili úkoly na různých stanovištích. Na závěr, díky spolupráci s rodiči, jsme si připravili zdravou hostinu – děti si vyrobily zeleninové pochoutky, salát, špízy a pomerančový džus.
Dětí si veškeré činnosti užily, všem se tato forma poznávání moc líbila.
Radka Krejbichová, učitelka MT






