Deníček Bronzovky z cest po Anglii a severním Walesu

První den, 19. května 2024

Bronzovka Vás zdraví z Dunkerku.. Včera ve 23 hodin jsme vyjeli z Prahy a dnes kolem jedenácté jsme dorazili do malebného belgického města Bruggy, které díky četným vodním kanálům získalo přezdívku „Benátky severu“. Zítra nás čeká Velká Británie – jízda Eurotunelem, návštěva rodného město Williama Shakespeara a ubytování v našich rodinách v Chesteru.

Druhý den, 20. května 2024

To be or not to be: that is the question…

Dnes jsme navštívili rodné město Williama Shakespeara, Stratford-upon-Avon. Toto malebné městečko s klasickými anglickými hrázděnými domy nás nadchlo. Podívali jsme se k Shakespearovu rodnému domu a prohlédli si místo jeho odpočinku, kostel Holy Trinity, kde je pohřbený vedle členů své rodiny. Odpoledne jsme strávili ve městě Worcester, který se nevyslovuje “vorčestr”, jak jsme zvyklí nazývat známou omáčku, ale “vustr”. A teď už nás čeká ubytování v rodinách…

Třetí den, 21. května 2024

We love CYMRU!

Dnes jsme se přenesli do středověku a prozkoumali opevnění a věže hradů Conwy a Caernarfon. Odpoledne jsme projeli národním parkem Snowdonia s krátkou zastávkou u jezera a kolem políček a luk s ovečkami se vracíme zpět k našim náhradním rodinám.

Čtvrtý den, 22. května 2024

It’s raining cats and dogs… Ale Bronzovka je waterproof!

Ve větru a dešti jsme dnes prošli doky Liverpoolu až k soše Beatles. Podívali jsme se do útrob slavného fotbalového stadionu Anfield a odpoledne navštívili katedrálu v Chesteru a udělali si procházku v centru města. Nikdo se nerozpustil, ale už se všichni těšíme na večeři zpátky do rodin.

Pátý den, 23. května 2024

Spent the day in Oxford – am I smart yet?

Dnes jsme byli na jedné z největších kolejí Oxfordské univerzity – Christ Church, kde se také natáčely filmy o Harrym Potterovi. Nakoupili jsme suvenýry a míříme na trajekt do Doveru. Jestli jsme chytřejší, zjistíme v pondělí ve škole.

Děkujeme všem zúčastněným za plnohodnotně strávený týden plný zážitků, nespočet navštívených míst a získaných zkušeností z cestování! Příští rok se budeme těšit na další dobrodružství!